woensdag 18 maart 2015

Aurora.

Mijn weken beginnen drukker te worden, nu ik de stad, mijn stageplaats en de mensen leer kennen. Deze week mag ik eindelijk aan mijn eigen experimenten beginnen. Dit houdt in dat ik embryo's injecteer met de M. marinum die ik in cultuur breng. Om ze dan zeven dagen op te volgen, zelfs in de weekends... Na zeven dagen kan ik de resultaten verwerken. Vanaf nu mag ik dit steeds op nieuwe mutatielijnen doen. Mijn onderzoek zal helpen met de inzichten van verschillende mutatielijnen om zo in verdere onderzoeken geneesmiddelen en vaccinatie te kunnen ontwikkelen.

Maar genoeg over werk en stage. Er moet ook tijd voor plezier zijn op ERASMUS. De meeste hier kennen zelfs alleen maar dat.. Deze week zag ik eindelijk Miami's. Een club waar er elk weekend wel internationale studenten te zien zijn. De club vierde zijn negenjarige bestaan van uitwisselingsstudenten en dus was er gratis cake en zelfs een gratis drankje. Vrijdagavond was dus enkel maar plezier en er waren zelfs weer nieuwe Belgen die ik ontmoette. Finland zit vol met Belgen. 

Het weer is hier al de hele week fantastisch. Elke dag blauwe lucht met de zon die schijnt. 11°C, dit voelt al redelijk warm doordat er hier geen wind is. Dus wat doe je als het zonnig is en je een heel meer hebt bij de deur. Zonsondergang bekijken natuurlijk. Het was super, met wat muziek en gezellig gelach van vrienden om me heen.

Deze week is er ook de hele tijd kans op noorderlicht met die heldere hemel. Het was echter pas dinsdagavond dat ik besloot om eens naar buiten te gaan. Op st. Patricks day is de kans op magie groter. Met een 8 Kp (dit is heel hoog) en een donkere hemel was het perfect. Ik stond zeker twee uur op het bevroren meer de aurora's te bewonderen. Ze bewogen zich snel en kleurden ook mooi groen.



En deze week is er nog een ander natuurfenomeen te zien, solar eclipse. Dus nu moet ik op zoek naar zo'n brilletje dat ik waarschijnlijk niet zal vinden. Maar dit mooie verschijnsel is ook in Belgiƫ te zien. Dus allemaal naar buiten op vrijdag en bewonder de zonsverduistering. En denk terwijl ook eens aan mij. Ik zal dan ook eens naar de hemel staren.

Kiitos




1 opmerking: