dinsdag 24 maart 2015

Hockey match.

Werken werken werken, een super drukke week. En dan plots op vrijdag kom ik te weten dat er binnen drie uur een Ice hockey match te zien is, de kwartfinale Tampere-Helsinki. Dus ik leg snel al mijn werk neer en ga tickets gaan kopen in sokos een groot winkelcentrum. Daarna snel naar Lapinkaari om iets te eten en dan vlug de bus op richting stadium. We zijn behoorlijk laat een werden eerst bij de Helsinki supporters geplaatst waar er nog veel plaats vrij was. Maar dit moesten we niet hebben. Dus naar de andere kant lopen om ons bij de Tampere supporters te voegen waar er vrijwel geen plaats meer is. Maar gelukkig vinden we nog plekjes vooraan. We zijn voor staanplaatsen gegaan. Een wat een ambiance. Zingen, klappen, roepen in koor. Iedereen is hier in blauw en oranje. Met klaren, sjalen, vlaggen, en zelfs haar. Wij ersamus studenten vallen een beetje uit toon maar toch brullen we uitbundig mee. Het was spannend op het einde 3-3, de speler zagen dit ook in en werden steeds agressiever. Maar gelukkig wist Tampere nog een goal te maken 4-3. Ik ben blij dat ik deze kwartfinale live heb mogen meemaken en wie weet misschien volg ik ook wel de halvefinale en de finale.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten