zaterdag 14 februari 2015

De allereerste indrukken.

Het moment is aangebroken, alleen op het vliegtuig richting Tampere. Twee vluchten voor de boeg en totaal geen idee of ik een slaapplaats heb vannacht. Mijn tutor had me nog niet gecontacteerd en tussen de twee vluchten was het enige moment waarop ik kon zorgen dat de sleutelregeling in orde was. Na dus al 12 uur zonder slaap aangekomen in het besneeuwde Helsinki was er nog altijd een beperkte zekerheid en alweer tijd om verder te reizen. De opstap in Helsinki verliep al wat moeilijker dan Zaventem. Er werd veel Fins gesproken, Deze taal is onverstaanbaar, en ik moest ook rekening houden met de uurverandering.  Maar gelukkig was het slechts een kleine luchthaven met ook slecht een klein vliegtuigje waar ik op terecht kwam. Bij de landing kreeg ik een positieve sms van het studenten office dat iemand mij kon ophalen om de sleutels te halen en me daarna af te zetten bij Lapinkaari waar mijn appartementje zich bevindt. Ik kan dus met een gerust hart mijn reis verderzetten. De eerste stop is bij Marika voor incoming students waar ik de sleutel krijg. Ze vertelt me waar ik die maandag moet zijn. Op dezelfde plaats in de school van TAMK is ook een survival kit voor Erasmusstudenten af te halen, waar alle basis inzit. En dan natuurlijk de laatste stop mijn kot die ik voor de komende 16 weken ‘thuis’ zal noemen. Eerst alles installeren en dan mijn bed inploffen. Tijd om te rusten na al dat reizen. s’ Avonds ontmoet ik ook voor het eerst enkele huisgenoten van mij. Ze kwamen van Rusland, AustraliĆ« en Spanje. En boden pannenkoeken aan. 
De eerste dag is goed verlopen en er zullen er vast nog vele volgen. Dit was een mindere goed gestarte dag, maar toch raakte ik overal zonder veel moeite door de vriendelijke mensen hier. De namen zullen nog moeilijk worden om te onthouden, omdat de namen van Finland en andere landen zo anders zijn dan ons, maar ik hoop de mensen hier rap bij naam te kunnen aanspreken en me hier rap thuis te kunnen voelen.

Vele groeten vanuit de besneeuwde vlakten van Tampere, Finland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten