maandag 4 mei 2015

Vappu week.

De week voor 1 mei was het Vappu week. Studenten vieren de start van de lente. Er is van alles te doen in de stad. Zo deed ik maandag mee aan een gratis dansinitiatie blues. En ging ik donderdagavond, de dag voor 1 mei, meteen na mijn werk richting stad. Daar was een grote bijeenkomst van studenten. Het evenement had de naam picknick. Maar deze picknick bestond enkel maar uit drank. Het was er geheel carnaval sfeer en iedereen was op straat. Ik had nog nooit zoveel mensen gezien in Tampere. Ook was er een markt met heerlijke geuren van eten en grappige kledingwinkeltjes. Uiteindelijk vond ik daar ook mensen van Lapinkaari die daadwerkelijk aan het picknicken waren. Dus ik zette mijn eten erbij en het werd één grote eet partij. Met een avondje uit op het einde. Eén mei zelf was er een 'celebration'. Waar ze studenten in het ijskoude water hesen met een kraan. Jammer genoeg moest ik op deze feestdag tot 3 uur werken en miste ik de events van die dag. Maar toch 1 mei is heel wat in Finland. Er is zoveel te doen in de stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten