zaterdag 9 mei 2015

Hiking trip.

Dit weekend was er een zonder beschaving. Ik met drie vrienden in de natuur. Een tweedaagse dichtbij Hervanta.
Ik was niet helemaal voorbereid op een tweedaagse hike. Ik had enkel een dunne slaapzak, een laptop rugzak en enkele sportschoenen om mee te wandelen, maar het kon ermee door. Na mijn rugzak vol eten te hebben gepropt 's morgens vroeg en mijn sportschoenen te hebben vastgeknoopt sprong ik samen met András, Andriana en Alex op de bus richting Hervanta. Daar was een wandeltour richting Lempäälä. Eerst moesten we het begin van de wandeltour vinden. Dit vonden we zonder fout te lopen maar met veel twijfel voordien 'liepen we wel juist?'. De zon was er, het was een machtig wandelpad met constante veranderingen van het landschap en pauzes hadden we aan prachtige meren.

Na één keer twee kilometer fout te zijn gelopen, kwamen we aan in onze shelter. Hier in Finland mag je wildkamperen en je hebt er zelfs shelters met voor gehakt hout en water van het meer. Het werd een gezellige avond. Vuurtje aanmaken, eten en vuur aanhouden. De nacht was wel iets minder gezellig. Het vuur in het hutje doofde elk halfuur en dus moesten we dit aanhouden. Met veel te weinig slaap en veel te koud, door de dunne slaapzak, werden we 's ochtends wakker. 

Gelukkig maakten de zon en de natuur veel goed van de vorige nacht. Ik heb ondervonden dat er één groot voordeel en nadeel is aan wandelen met sportschoenen. Het voordeel is dat je bijna geen moeite moet doen om te wandelen. Ze zijn zo licht. Het nadeel is dat je veel moeite moet doen om de modderplassen te vermijden. Mist je schoen het juiste plekje één keer dan is je hele voet doorweekt.


Vanaf Lempäälä namen we de bus terug richting Tampere. Daar nog een stadswandeling richting ons gebouw en natuurlijk werd het wandelweekend afgesloten met een warme sauna, geurrijke lavendel en een heerlijk zacht bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten